תלמידים יקרים,
היום (בתאריך 1/3/2020) עם סיום הלימודים מתקיים תרגיל ללמידה מרחוק בחירום לכל כיתות בית הספר במחוז ת"א-מרכז, בו יתרגל כל תלמיד בביתו למידה מרחוק בהנחיית מוריו. מטרת התרגיל היא לתרגל ולבדוק את היכולת לקיים למידה ותקשורת בין מורים לתלמידים בעתות חירום.
היום אחר הצהריים לאחר שתגיעו לביתכם, הנכם מתבקשים להיכנס לבלוג הכיתתי ולרשומה זו, ולבצע את המטלות המפורטות בהמשך. תוכלו לבצע את המטלות עד השעה 22:00. הפעילות חובה!
לפניכם משימה בנושא: תפקידים במצבי סכסוך
את תשובותיכם כתבו בסיום לרשומה זו כתגובה לבלוג.
לסרטון לחץ כאן
לאחר הצפייה ענו על השאלות הבאות כתגובה לפוסט זה :
הדמויות המופיעות בסרטון:גיא-הנפגע ,מיה-הפוגעת ,מעיין-המגוננת על הנפגע, רועי -המגונן על הפוגעת, רעות ולירן-העומדות מן הצד.
1. בחרו מהסרטון דמות שהזדהיתם איתה והסבירו מדוע?
2. בסכסוך המתואר בסרטון, מה לדעתך היתה צריכה לעשות כל אחת מהדמויות ?מה אפשר היה לעשות אחרת?
איך כותבים תגובה בבלוג
1. בחרו (תחת הפוסט): >הוסף תגובה[ או >השב[ או >אין תגובות
2. הקישו את דבריכם בתיבה הלבנה, תחת הכותרת "הוסף רשומת תגובה"
3. בחרו בתיבה ליד "הגב כ:"
4. בחרו >שם/כתובת אתר
5. כתבו בתיבה תחת "שם" את שמכם המלא
6. בחרו >המשך
7. בחרו >פרסם
בהצלחה,
שני
1.אני מיזדהה סוג של עם הילדה שלא רשמו אותה כי גם לי קרה פעם משהו דומה
השבמחק2.כן ליכתוב את השם של הילדה אבל גם אחרי זה לדבר איתה
1.גיא כי היא לא רשם אותה כי היא לא הישתתפה
השבמחק2.שמיה תגיד אתם יכולים להגיד למורה שלא יכלתי בגלל הכדורסל ( ואז בכלל לא היה ריב)
כל הכבוד לכל מי שענה עד כה!
השבמחק1 גיא כי היא יכלה לפחות לענות בווצאפ
השבמחק2 לכתוב את מיה אבל אחר כך לפתור תבעיה בצד
1אני היזדהיתי עם גיא ועם רועי גיא צודק כי עם היא לא עבדה אז למה היא צריכה לקבל ציון ורועי צודק כי עם הם יכתבו אותה אז לא היקרה להם כלום
השבמחק2 גיא יכל ליכתוב את מאיה ופשות להגיד למורה שהיא לא עבדה אבל היא הכריך ליכתוב
1. אני מזדהה עם מעיין, בגלל שאני רואה ילד שיש לו סכסוך עם חברים שלו, אני מתערבת כדי לראות עם אני יכולה לעזור.
השבמחק2. מיה הייתה יכולה לקבוע עם הקבוצה שלה אחר הצהריים, ולמצוא זמן פנוי ולא רק שהעבודה מוכנה והיא לא יודעת על מה הקבוצה שלה כתבה.
1 מעיין כי היא חברה טובה וצודקת
השבמחק2 מעיין וגיא לא צריכים לשים את שם שלה ומיה צריכה להסביר למורה למה היא לא יכלה להישתתף בעבודה
1. אני מזדהה עם מעיין כי שאני רואה שמציקים לחברים שלי ומעליבים אותם אני מתערבת ועוזרת ורואה עם יש משהו שאני יכולה לעזור בו. 2.אני חושבת שמאיה הייתה צריכה לבוא לפגישות או למצוא זמן מתי היא יכולה להפגש ולא אחר כך להעליב אותו מול כולם ולכעוס אליו.
השבמחקנגה אברמוב
1. אני מזדהה עם גיא כי הוא צודק. מאיה לא לקחה חלק בהכנת העבודה ולכן גיא לא רשם את שמה על העבודה.
השבמחק2. מאיה - היתה צריכה לדבר גיא ולנסות להגיע לפתרון.
גיא - היה צריך לדבר עם מאיה לא לפני כולם
רועי - לא היה צריך להתערב
מעיין - התנהגה בסדר גמור
רעות ולירן - היו צריכות להתערב לטובת גיא
1.אני עם גיא כי מיה לא תרכה ליפתוח את הווצף ולירות מה קורה שם ומה עם העבודה.
השבמחק2.
1. אני מזדהה עם מעיין , אני הייתי מתערבת אבל לא מלא, כמו מעיין.
השבמחק2.אני לא הייתי כותבת את מיה, אבל מיה יכלה לקבוע עם הקבוצה בזמן אחר ולנסות להשתתף.
1. אני עם גיא כי מיה לא תרכה ליפתוח את הווצף ולירות מה קורה שם ומה עם העבודה.
השבמחק2.גיא יכל ליכתוב את השם של מיה וליראות למה היא לא ענתה ולמה היא לא הגיע. אבל גם מיה הייתה צריכה להודיע שהיא לא מגיעה ולמה
1.אני עם רעות ולירן, אני אף פעם לא אוהבת להתעסק בריבים.
השבמחק2.אני חושבת שמיה הייתה צריכה להסתכל על דברים יותר ברצינות, ולהיות יותר נחמדה לילדים בכיתתה.
1. אני מיזדהה אם גיא כי מיה אפילו לא ניסתה להישתלב איתם וישר מאשימה 2 הם היו יכולים ליפתור את הבעיה ולעשות את העבודה אם מיה
השבמחק1. אני מזדהה עם גיא כי אם רק רשמו אותה לעבודה והיא לא באמת השתתפה אז אין למה שירשמו אתה לעבודה 2.גיא ומעיין צדקו,ומיה היתה צריכה להבין שזה יותר חשוב ולבוא למפגשים שארכו לעבודה,ואז כל זה לא היה קורה.
השבמחק1. אני מיזדהה אם גיא כי מיה אפילו לא ניסתה להישתלב איתם וישר מאשימה 2 הם היו יכולים ליפתור את הבעיה ולעשות את העבודה אם מיה
השבמחק1. אני מזדהה עם גיא כי הוא רשם רק את מי שבאמת עבד וגם מי שלא פחד ממיה.
השבמחק2. אני חושב שהדמויות שעבדו בעבודה היו אומרים שכולם החליתו לא לירשום את השם של מיה וככה לא היו מיתנפלים רק על גיא.
1.אני הכי הזדהיתי עם גיא כי הוא ומעיין היו היחידים שהיו מספיק אמיצים להגיד את הדעה שלהם והם אמרו את מה שהם חשבו.
השבמחק2.מיה: היא הייתה יכולה להבין שהיא לא עשתה את העבודה והיא יכלה להגיע לפגישות.
גיא: הוא היה יכול לקרוא למיה עוד כמה פעמים לעשות את העבודה וגם לא להאשים אותה מול כולם.
מעיין: היא הייתה יכולה להגיד יותר את הדעה שלה וגם לקרוא למיה לעשות את העבודה
איתה ועם גיא.
רועי: הוא היה יכול גם לא להתערב וגם להבין יותר את הצד של גיא ומעיין
רעות ולירן: להגיד את הדעה שלהם ולא לפחד ממיה והן יכלו להגיד את מה שהן חושבות.
לילי זייברט-
השבמחק1. אני מזדהה עם מעיין כי היא עזרה לגיא חבר שלה מהכיתה והרגישה שהוא צודק ותמכה בו וזה באמת לא פייר שמיה לא עזרה לקבוצה
2. מיה הייתה צריכה לפנות זמן לקבוצה שלה ואם לא אז להגיד למורה שהיא לא יכלה כי הייתה בנבחרת. גיא היה צריך להמשיך לא לפחד ממיה ואם היא ממשיכה לאיים עליו אז לפנות למורה
אני מזדהה עם גיא כי הוא עמד על שלו למרות שאף אחד אחר לא עשה את זה.
השבמחק2.גיא-היה צריך לדבר עם מיה אחרי פגישה אחת שהיא פיספסה.
מעיין-היתה צריכה במקום לתקוף להגיד למיה מה היא היא יכולה לעשות בפעם הבאה.
מיה-היתה יכולה להגיד באיזה ימים היא כן פנויה.
רועי-היה צריך לנסות להבין איך מי שהכין את העבודה מרגיש.
רעות ולירן-היו צריכות לא לפחד ממיה ולא לשבת בצד.
1)אני מזדהה עם גיא כי מיה לא השתתפה בעבודה, ולכן היא לא צריכה להיות רשומה על העבודה.
השבמחק2)גיא-לרשום את מיה על העבודה.
מיה- לקחת חלק בעבודה.
מעיין-לקחת אומץ ולהגיד למיה מה היא חושבת.
רועי-להיות קצת יותר נחמד ולנשות להבין את גיא ומעיין.
רעות ולירן-להגיד למיה מה הן חושבות עליה.
למצוא יום שכולם יכולים ולעבוד על העבודה כולם ביחד.
1)אני מזדהה עם גיא כי מיה באמת לא השתתפה בעבודה וגם העליבה אותו
השבמחק2)גיא-למצוא זמן שלכולם נוח לעבוד,מיה-לעבוד איתם,רעת ולירן-לשתף יותר ממה שהן חושבות.
אני מזדהה עם גיא מכיוון שמאיה לא באמת עשתה את העבודה וזה ממש לא יפה שהיא רוצה לקחת חלק מהתהליך
השבמחקהשב
אני החי הידהתי עם גיא, כי מיה לא הישתתפה בעבודה.
השבמחקלדעתי מיה לא היתה צריכה להתעצבן, גיא לא היה צריך לתת לה להתעצבן ככה, מעיין לא היתה צריכה להתהרב, וגם רועי לא היה צריך להתהרב, רעות היתה בסדר, לירון היתה בסדר.