יום ראשון, 15 במרץ 2020

שיעור מקוון מספר 1



תלמידים יקרים,
בעקבות המצב בו אנו נמצאים שיגרת החיים שלנו השתנה, הרבה דברים שתכננו לעשות ורצינו לעשות לא מתאפשר. 
זה מעצבן? זה מכעיס? זה עצוב? איך זה גורם לנו להרגיש?
היום נדבר על מצבים בהם לא הכול קורה כמו שתכננו, קראו את השאלות וענו:

חלק א'
1.      איך אתן.ם מרגישות.ם כשהתכניות שלכם משתבשות?
2.      מה אתן.ם מרגישות.ם כשמשהו שתכננתם משתבש?
3.      איך אתן.ם מגיבות.ם כשמשהו שתכננתם משתבש? תנו דוגמאות

חלק ב'
לפניכם סרטון קצר מתוך שידורי החינוכית, צפו בסרטון וענו על השאלות הבאות:
1.      מה פרעצל מרגיש כשהתכניות משתבשות?
2.      מה דן-דן מציע לפרעצל לעשות?
3.      מה קורה כשפרעצל משנה את התכנית המקורית שלו ומקדיש לספינג' את השיר?
4.      כשדן-דן חוזר מקונפיטורה איך הוא מגיב לתכנית המקורית שלו שהשתבשה?

חלק ג'
ביום שישי האחרון התבשרתם כי לא תגיעו לבית הספר בתקופה הקרובה, כתבו פסקה וספרו כיצד הרגשתם כשזה קרה, על מה חשבתם ומה סיפרו לכם בבית.             
בכתיבתכם התייחסו ל...
# משלב לשוני
# מילות קישור ומילות תואר
# חלקו את הפסקה להתחלה, אמצע וסוף
# כתיב נכון עם סימני הפיסוק המתאימים.

עליכם לענות על המשימה באחת מהדרכים הבאות:
@ לענות כתגובה בבלוג הכיתתי- זוכרים שתרגלנו זאת בשבוע שעבר?
@ לשלוח לי למייל קובץ מסודר וברור |shanaoren@gmail.com
@ לכתוב על דף, לצלם ולשלוח לי למייל או לווטאפ האישי שלי


שימו לב:
 עליכם להשלים את המשימה היום, יום ראשון ה15.3.20 עד השעה 15:00
·         אין לענות על השאלות בקבוצת הוואסאפ של הכיתה.
·         העבודה היא אישית.
·         ניתן לעבוד בזוגות אך ורק אם נפגשתם ועבדתם יחד. (עליכם לשלוח לי תמונה עובדים יחד.)
·         לא יהיה ניתן לעבוד בזוגות מרחוק אך כמובן ואף כדי להיעזר אחד בשניה.

מחכה ומצפה לקרוא את כל התגובות שלכן/ם J
שני

39 תגובות:

  1. חלק אלף
    1. די מבאס
    2. מעצבן
    3.כועסת היה איזה יום שאמא שלי הסכימה לי ללכת להחלקה על הקרח והיא אמרה שאבא שלי יקח אותי לשם והוא שאל אותי אם אני רוצה להזמין משהי/מישהו אז אמרתי לא כן כי לבד זה לא כיף אז שאלתי כמה ילדים אבל אף אחד לא יכל אז בסוף ביטלנו את זה והייתי עצובה וכועסת
    חלק בת

    השבמחק
  2. חלק בת
    1.הוא מרגיש ממש רע שזה לא יצא בידיוק כמו שהוא רצה
    2.להמציא משהו על המקום
    3.הם פיתאום ממש שמח
    4.הוא מרגיש עם זה בסדר ושזה לא נורא

    השבמחק
  3. חלק א": כשהתכנית שלי משתבשת אני מאוכזבת בגלל שאני יודעת שהשקעתי בזה ועכשיו זה משתבש.
    אני מרגישה קצת עצבנות.
    אני מגיבה בעצבנות אני מתעצבנת... נגיד הזמינה אותי חברה וממש רציתי ללכת אליה וממש תכננו מה אנחנו נעשה אבל אז ההורים שלי לא הרשו לי ללכת אליה והתעצבנתי.
    נגה א

    השבמחק
  4. חלק ב":הוא מרגיש ממש רע שזה לא יצא בדיוק איך שהוא רצה שזה יצא לו.
    דן דן מציע שעם זה משתבש לו אז שהוא ימציא משהו על המקום.
    כשהוא משנה אז היא מתרגשת יותר מהפיקניק הקודם והם ממש שמחים.
    דן דן מסכים לאכול איתם והוא מבין שגם עם משהו משתבש אפשר להמציא משהו על המקום במקום להתאכזב.

    השבמחק
  5. כשביסרו לי שאין בית ספר בזמן הקרוב שמחתי,כי ללמוד בבית זה יותר משוחרר ואפשר לעשות קצת יותר הפסקות.אב לאז הבנתי שאם לא יהיה בית ספר אני לא היראה את החברים שלי ואת המחנכת שלי .אבל מאצתי פיתרון,אני יכולה לדבר עם החברים שלי בטלפון/וואטסאפ ואו להפגש איתם.

    השבמחק
  6. חלק ג":הרגשתי קצת אכזבה וגם קצת לחץ וגם קצת דאגתי, כי חשבתי שגם המחלה ממש מסוכנת וגם שאני לא אראה את החברים ומשפחה שלי הרבה זמן, אבל אז הבנתי שאפשר להפגש ושהמחלה לא כזאת מסוכנת.
    ההורים שלי הסבירו לי יותר על הקורונה והם ספרו לי על הכל כדאי להרגיע וגם כדי שאני אדע יותר ואהיה פחות בלחץ.
    נגה א

    השבמחק
  7. חלק א 1 אני לא אוהב שמבתלים דברים כי זה מעצבן
    2 זה מעצבן אין ספק אבל נגיד זה תחרות טניס יש עוד זמן להתכונן אז אני 50 50
    3אני יממש מתעצבן אבל יש לזה איתרון כי זה יכול לפנות עוד זמן למשהו אחר או דוגמה לחיים שלי תחרות טניס יש עוד זמן להתכונן
    חלק2 1 הוא היה ממש ממש עצבני
    2 דן מציע לו לאלתר פיקניק ולא לעשות בדיוק ו
    3 הוא לא מקשיב לדן אבל אחרי זה הוא מקשיב וזה עבד לו
    4 הוא מגיב רגועה מאוד ואפילו שמח
    חלק3 אני הגבתי גם שמח וגם עצוב שמח כי אי ןבית ספר וטיפה שקט מהמורים עצוב כי מתבתל לי מלאאאאא דברים כמו היום הולדת שלי והתחרות טניס שלי וזה מעצבן מאוד

    השבמחק
  8. חלק א'
    1.די מבאס אבל לא כל כך נורא
    2.זה תלוי איזה תוכנית אבל בדרך כלל זה די מבאס אותי
    3.אני מנסה שוב ובודקת מה הבעיה בשביל הפעם הבאה
    חלק ב'
    1.פרעצל ממש מיתבאס אבל הוא לא מנסה לארגן משהו אחר
    2.דן- דן מציע לפרעצל לארגן משהו מהיר ויפה שישמח את ספינג'
    3.ספינג' שמחה ולא כועסת שלא יצא כמו שפרעצל תיכנן
    4.דן-דן מבין שזה לא נורא שהתוכנית השתבשה והוא ואמא שלו מארגנים משהו מהיר אחר
    חלק ג'
    1.כאמרו לי שאין בית ספר קצת היתבאסתי וקצת שמחתי, היתבאסתי כי רציתי לפגוש את החברות שלי ואת המורים והמורות ושמחתי כי בהתחלה נישמע לי שחודש וחצי בלי לימודים זה כיף, אבל אז הבנתי שיהיה לי די משעמם ואני לא אראה את מי שאני רגילה לראות ביום יום.

    השבמחק
  9. חלק אלף.
    1. כועסת ועצובה.
    2.מאוכזבת.
    3.כועסת.פעם אחת שאני אמא שלי החברה הכי טובה שלי ואמא שלה היינו צריכות לטוס ללונדון
    לשבוע ויומיים חיכיתי מלא זמן לזה ובגלל הקורונה ביטלו לנו את הטיסה והייתי ממש עצובה וכעסתי נורא.
    חלק בית.
    1.הוא מרגיש שהוא נכשל ושהוא לא יכול לתקן את מה שהוא אשה.
    2.לצאת רגע ממה שהוא תיכנן לקצת לאלתר.
    3.הם באמת סמכו והיו מאושרים.
    4.הוא אבין שלכל בעיה יש פיטרון.
    חלק גימל.
    הייתי קצת שמחה וכצת מבואסת, הייתי שמחה כי אין בית ספר,אבל הייתי עצובה כי ידעתי ששני מכננת לנו מלא דברים.

    השבמחק
  10. חלק א
    אני מרגיש עם זה בסדר
    זה לא נורא כי לפעמים דברים יכולים להשתבש
    זה מבאס אבל אני יודע שתמיד יש עוד הזדמנויות. לדוגמא אם קבעתי עם חבר ובסוף לא יצא אני אתבאס אבל אני יודע שאני אקבע איתו שוב

    השבמחק
  11. חלק ב
    פרעצל מרגיש שהכל הלך
    דן דן מציע לו לדבר על דברים חדשים
    הוא שכח את כל מה שקרה לו והוא התייחס לדברים שדן דן אמר לו
    דן דן אומר לאמא שלו שהוא רוצה לשתות תפוזים, הוא סולח לאלחותו למרות ששיבשה לו את התוכניות

    השבמחק
  12. חלק ג
    אני חשבתי שזה קצת זמן אבל אמא ואבא שלי אמרו לי שזה לשבועים אני מבואס מהמצב ומקווה לחזור לשגרה כמה שיותר מהר

    השבמחק
  13. אנאבל חלק א:1.מעצבן שעזבתי את עצמי. 2. אני אומרת לעצמי: יש עוד פעמים לא נורא חלק ב 1. פרצעל מרגיש מבואס שהתוכניות שלו הישתבש 2. להמציא משהו על המקום 3. הם פיתאום שמחו 3. הוא מרגיש שהכל בסדר ולא נורא חלק ג 1. הרגשתי מצד אחד רע ומצד אחד טוב 2. אמא שלי אמרה לי שביטלו את הלימודים ביגלל שיש קורוניה ובבית ספר כולם מיתאספים ביחד וזה ממש מסוכן. אנאבל

    השבמחק
  14. חלק א כאשר מטלים תוכניות זה מעצבן כי מתכננים אותם מראש ופתאום מבטלים מיכאל

    השבמחק
  15. חלק א׳:
    1. אני מרגישה מדוכדכת, כועסת ועצובה.
    2. אני מרגישה כעס ועצב.
    3. אני מגיבה בדרך כלל כך: אבל השקעתי בהכול, ועכשיו הכל השתבש!

    חלק ב׳:
    1. פרעצל מרגיש כעס ועצב.
    2. דן מציע לפרעצל לעשות משהו מיוחד לספינג׳.
    3. ספינג׳ נהנית מאד מאד מהשיר.
    4. הוא מגיב שהכל בסדר ומציע לאימו לעשות משהו מיוחד רק היא והוא בערב.

    חלק ג׳:
    ביום חמישי באתי למילי ועופרי התקשרה אלי ואמרה: אין בית ספר עד חופשת פסח! הייתי בהלם, הרגשתי גם עצובה וגם שמחה בא זמנית. אחרי שהשיחה עם עופרי הסתיימה ספרתי את הבשורות למילי וגם היא היתה בהלם. כשהגעתי הביתה אמא שאלה אותי: שמעת על הבשורות?! ועניתי: כן (בהתרגשות כזו). היום נמשך כרגיל וכשהלכתי לישון שוב חשבתי על הבשורות.

    השבמחק
  16. אני מרגיש כועס כי כנראה חיכיתי לדבר הזה ועכשיו הוא לא קורה אבל יכול להיות שאני לא יכעס עם הדבר השני יותר טוב אז אני לא אתנגד לשנות תוכניות

    השבמחק
  17. אני מתעצבן מאוד כי אני רציתי את זה או פשוט אני לא מקשיב לאף אחד ועושה דברים שבא לי. מיכאל

    השבמחק
  18. חלק א:
    1.עצוב.
    2.עצבני ועצוב.
    3. מציע לעשות משהו אחר.

    חלק ב:
    1.פרצל מרגיש עצוב וכעוסץ
    2.להמציא משהו על המקום.
    3. הוא נהיה שמח.
    4. שאפשר לעשות משהו אחר.


    חלק ג:
    אני הרגשתי שמחה כי אמרו לי שאין בית ספר ,
    אבל מצדד שני הרגשתי עצוב מכיוון שלא אראה את חברי לכיתה.
    מי שסיפר לי בבית זה אבא .

    השבמחק
  19. פרעצל מרגיש רע עם עצמו כי זה לא יצא כמו שהוא תכנן מיכאל

    השבמחק
  20. דן דן אמר לו עם זה לאיוצא לך בדיוק כמו פעם שעברה תאלתר על המקום ואולי תאוהב מיכאל

    השבמחק
  21. ספינג' מתרגשת והיא אוהבת את זה יותר מהפיקניק הקודם כי היא יודעת שהוא עשה את זה מהלב מיכאל

    השבמחק
  22. הוא מבין שלמרות שהתבש אפשר לשנות ואולי לעשות יותר טוב מיכאל

    השבמחק
  23. אני הייתי קצת עצוב... כי רציתי לילמוד, וגם דאגתי שאני לא אראה את החברים שלי. ההורים שלי הסבירו לי על הקורונה. כי הייתי מאוד בלחץ! מיכאל

    השבמחק
  24. חלק א'
    1. איך אתן.ם מרגישות.ם כשהתכניות שלכם משתבשות?

    אני מרגיש מבואס . תכננו חופשה בעיר אילת , הזמנו מלון עד יום רביעי ולצערי סגרו היום את המלון , ולכן היינו צריכים לעזוב . היום אני ישן אצל דודה שלי באילת .

    2. מה אתן.ם מרגישות.ם כשמשהו שתכננתם משתבש?

    אני מרגיש מבואס
    3. איך אתן.ם מגיבות.ם כשמשהו שתכננתם משתבש? תנו דוגמאות
    אני מגיב באכזבה , לא עושה עם ההרגשה כלום מלבד להיות מבואס בעצמי.

    חלק ב'
    לפניכם סרטון קצר מתוך שידורי החינוכית, צפו בסרטון וענו על השאלות הבאות:
    לצפייה בסרטון לחצו כאן
    1. מה פרעצל מרגיש כשהתכניות משתבשות?
    2. הוא כעס מאוד

    3. מה דן-דן מציע לפרעצל לעשות?

    לאלתר , כלומר להמציא משימות חדשות שאפשר לעשות במסיבה
    4. מה קורה כשפרעצל משנה את התכנית המקורית שלו ומקדיש לספינג' את השיר?
    הוא שמח

    5. כשדן-דן חוזר מקונפיטורה איך הוא מגיב לתכנית המקורית שלו שהשתבשה?
    הוא מגיב בחיוב , ומאלתר משהו עם אמא שלו .

    חלק ג'
    ביום שישי האחרון התבשרתם כי לא תגיעו לבית הספר בתקופה הקרובה, כתבו פסקה וספרו כיצד הרגשתם כשזה קרה, על מה חשבתם ומה סיפרו לכם בבית.

    שמעתי את הבשורה כאשר הייתי בחופשה משפחתית מהנה מאוד באילת עם הדודים שלי ועם חבר שהכרתי במלון , בהתחלה שמחתי כי יכולתי לבלות יותר בחופשה באילת
    אבל אחרי יום הודיעו שסוגרים את המלון ואת הקניונים ואת הלונה פארק שתמיד יש בטיילת באילת , ואז הרגשתי ממש מבועס . היום אני אצל דודים שלי , בבית כי אסור לצאת יותר מידי.
    אני נהנה ומרגיש טוב .

    השבמחק
  25. חלק א אני הייתי ממש מתעצבנת אבל אחר כך אני נרגעת אבל אני עדיין חושבת שכל מה שעבדתי עליו נהרס לי

    השבמחק
  26. חלק א
    1 אני מרגישה מדוכדכת ועצובה
    2 אני מרגישה כעס ועצב
    3 אני זורקת דברים

    חלק 2

    1 פרעצל מרגיש עצוב וכועס

    2 דן דן מציע לפרעצל לעשות משהוא שיש כבר ולא משהוא שאין כמו לשיר שיר

    3 ספינג' נהנת מאוד מהשיר

    4 הוא מבין שדברים קורים ושאי אפשר לישלות במצב ומציע לאימו ללכת לסרט

    חלק 3

    ביום חמישי חזרתי הביתה בחמש פתחתי טלוויזיה וראיתי בחדשות שאין בית ספר, היתקשרתי לאבא כי לא ממש הבנתי מה קורא, אחרי זה צחקתי עם אמא שבשיעור מדעים שהיה באותו היום שירן אמרה שהיה בית ספר ובסוף לא היה ,היתי עצובה כי רציתי להמשיך את הפרוייקט רחובות וגם אני ולילי פ רצינו להציג מצגת אבל מתחילים להתרגל

    השבמחק
  27. חלק א
    1א נסערת ועצבנית כי השקעתי במשהו וזה השתבש
    חלק ב
    1ב הוא כעס מאוד
    2ב לאלתר ולעשות משהו אחר
    3ב כולם שמחים
    4ב הוא אומר שעם משהוא השתבש אז לאלתר

    השבמחק
  28. 1. מאוד מתוסקל ועצבני. 2.להמציא משהו על המקום. 3. הוא מבין שלא משנה שהוא לא מצליח. ושזה קורא לכולם. 4. דן דן הבין שזה בסדר כי הוא רעה שזה גם קרא לפרעצל.

    השבמחק
  29. חלק ג.
    אני קצת שמחתי, כי אני אוהבת חופש, אבל גם קצת עצובה כי מתבטלים הרבה דברים שאני אוהבת לעשות כמו חוגים, צופים ועוד וכמובן אתגעגע לחברים שלי.

    השבמחק
  30. חלק א
    לפעמים לא אכפת לי ולפעמים זה מבאס לדוגמה,היום תחננתי לשחק עם חברים ובמקום אני עושה את העבודה הזאת וזה מבאס.
    חלק ב
    1.לדעתי הוא מרגיש מאוכזב.
    2.דן דן הציע לו לאלתר משהו.
    3.ניהיה לו יותר כיף ככה.
    4.שהכל בסדר וממשיך הלאה.
    חלק ג
    בהתחלה חשבי שזה כיף כי אין בית ספר אבל אז הסבירו לי קצת על הנגיף קצת נבהלתי ואז הבנתי שאין כל כך ממה להיבהלואמרו לי בבית את כל התהליך שהמדינה עוברת

    השבמחק
  31. חלק א:
    1 אני מיתאצבן מאוד
    2 ו3 אני ממ/ש ממש מיאצבן כי אבדתי קשה לדבר הזה

    השבמחק
  32. חלק א
    1. בעיקר עצב כי השקעתי מאוד שמשהו והוא פשוט משתבש
    2. מרגישה עצב ותסכול
    3. אני מרגישה עצב כי כל פעם השקעתי וזה נמחק לדוגמא כשגיא ואני עשינו מצגת במדעים אז כל פעם נמחק לנו וזה היה מתסכל

    חלק ב
    1. הוא תכנן משהו אחד ויצא משהו שונה והוא היה מתוסכל
    2. דן-דן מציע לו לאלתר משהו שיש לו בסביבה
    3. היא מאוד נהנית והתוצאה טובה לכולם
    4. בהתחלה הוא קצת התאכזב אבל אח"כ הוא אמר שזה בסדר והוא יעשה משהו אחר

    חלק ג
    כשסיפרו לי שלא נלך לביה"ס בערך חודש אז בהתחלה שמחתי מאוד ואז אח"כ סיפרו לי על המצב הבריאותי ופחות שמחתי מזה.
    אני רוצה לנצל את החופשה הזו כדי להיפגש עם חברים ולשמור על קשר, ולבלות זמן איכות עם המשפחה.
    אני מקווה שהכל יסתדר ונחזור לשגרה, ושכמה שפחות אנשים יפגעו.

    השבמחק
  33. חלק א
    1. כועס עצוב מהורהר
    2. כעס עצב הירהור מתוסכל
    3. התפרצות עצבים צועק

    חלק ב
    1. כעס אכזבה עצב
    2. לחרבש משהו
    3. פרצל מבין שה הכל לא חיב ליהייות אותו דבר
    4. מבין שה אפשר לחגוג אחשב
    חלק ג
    עצב כעס אכזבה
    חשבתי על זה שה אני חודש לא איהייה בבית ספר ולא איהייה לי מה לעשות
    סיפרו לי שה אני לא אולך לבית ספר

    השבמחק