יום שני, 16 במרץ 2020

שיעור 3 למידה מקוונת

תלמידים יקרים,
לפניכם המשימות שעליכם להשלים עד השעה 15:30, אנא קראו הכל לאט לאט
וענו בבלוג/במייל- אין לענות בקבוצת הווטסאפ של הכיתה.
שיהיה לכם יום מקסים!
שני



כישורי חיים- כוחן של מילים

למילים שאנו אומרים יש כוח רב. הן יכולות לעודד ולעזור, אך גם לפגוע ולדכא.
האם אתם יכולות.ים לתת דוגמאות למילים כאלו?
צפו בסרטון וענו על השאלות:
1.      איך הגיבו הצפרדעים שנפלו לבור?
2.      איך הגיבו הצפרדעים שמחוץ לבור?
3.      מה אמרו הצפרדעים לצפרדע שהתעקשה לקפוץ?
4.      האם הצפרדעים בחוץ צעקו מילות עידוד?
5.      מה חשו כלפי הצפרדע החירשת? מה הם היו עושים בשלב הזה?
6.      מה הבינו הצפרדעים?
7.      מה היה עלול לקרות לצפרדע אם היא היתה יכוה לשמוע את חברותיה?
8.      אילו יכולתם לייעץ לצפרדע בחירשת, מה הייתם אומרים לה?
מכירים את המשפט "מוות וחיים ביד הלשון"? הסבירו את המשפט במילים שלכם ותנו דוגמא.
מדוע מילים מעודדות יכולות לעזור למישהו שקשה לו?



כישורי שפה - היכנסו לאתר אופק - "מילה טובה 2" ובצעו את המשימות הבאות:

1       ענו על שאלה מספר 2 בעמוד 7.
*       קראו את הטקסט המידעי על הסופר אריך קסטנר שבספר.
*       ענו על שאלה 4 בעמוד 10.
      האם יצא לכם לקרוא את אחד מספריו של קסטנר? אם כן, שתפו אותנו. מה אהבתם בספר? לאיזו דמות הכי התחברתם ומדוע?

את התשובות יש לשלוח בבלוג.

29 תגובות:

  1. כישורי חיים
    1.קצת לחוצים
    2.כל אחד הגיב אחרת
    3.הם עודדו אותו
    4.כן
    5.היו מרעים תנועות ידיים
    6.שבעידוד ולא בהורדה תמיד יותר טוב
    7.היתה עושה כמו הצפרדע השניה
    8.שהיא יכולה לעשות את זה
    9.כי שמישהו מאמין בו זה מרגיש יותר טוב ופחות לחץ

    השבמחק
  2. 1. הצפרדעים כבר על הרגע הראשון המשיכו לקפוץ ולנסות.
    2. הם לא האמינו שהצפרדעים שבבור יצליחו לקפוץ למעלה.
    3. הם אמרו: על תקפוץ! זה לא יעזור! יש לנו תוכנית אחרת! יותר טובה!
    4. הצפרדעים שבחוץ לא אמרו מילות עידוד.
    5. כשהצפרדעים גילו שהצפרדע חירשת הם יתלחששו בניהם ואמרו: "אוי, איזה מסכן".
    6. הצפרדעים הבינו שהצפרדע שהצליח לקפוץ ראשון הוא חירש.
    7. היא הייתה לא קופצת והיא לא הייתה יכולה לצאת מהבור שעות או ימים!
    8. אני הייתי אומרת: "תמשיכי לנסות! אני מאמינה בך! את בסוף תצליחי!

    השבמחק
  3. כישורי חיים.
    1.מבולבלים וקצת חוששים.
    2.מודגים.
    3. הוא לא יצליח.ולמה הוא מטעלם
    4.לא.
    5.אי נוכות
    6.שצריך להודד ולא להגיד מילום לא יפות
    7.היא יכלה להאלב מעוד.
    8.שהיא תעשה רק מה שהיא חושבת לנכון.
    כישורי שפה.
    1.שיכתוב מוקדש באהבה לאמה ושיהיה חתימה על כריכת הספר.
    2.טענטו לדעתי נכונה ממש ממש.
    3. לא יצא לי ליקרוע אבל זה נירא לי ספרים נהדרים.

    השבמחק
  4. כישורי שפה
    1.ספר דימיוני עם סוף כיף
    2.אני חושבת שלא כל ספר ריך לדבר רק על דברים שמחים
    3.לא קארתי ספרים שלו

    השבמחק
  5. 1.הם ניסו ליקפוץ למלה
    2.צעקו ביגלל שה היה להם רעיון אחר
    3.תפסיקי ליקפוץ יש לנו רעיון אחר
    4.לא
    5.תדהמה הם היו מאודים
    6.שה הצפרדע חרשת
    7.הי היתה תובעת
    8.תמשיחי לנסות

    השבמחק
  6. כישורי חיים:
    1.הצפרדעים מהרגע הראשון ניסו לצאת מהבור בקפיצה.
    2.הם לא האמנו שהצפרדעים יצליחו לצאת מהבור בקפיצה.
    3.הצפרדעים אמרו לו"על תקפוץ על תבזבז כוח יש לנו תכנית טובה!"
    4.הם עודדו כשהם הבינו שהצפרדע שקפצה חרשת אז הם הבינו שעם הם יעודדו את הצפרדע השנייה אז אז היא תוכל לצאת אבל לפני שהצפרדע החרושת יצאה הם לא עודדו.
    5.הם הרגישו קצת אי נוחות אז הם התחילו לעודד את הצפרדע השנייה.
    6.הצפרדעים הבינו שעם הם יעודדו את הצפרדע השנייה היא תוכל לצאת.
    7.עם היא היתה שומעת אז היא יכלה להקשיב להם ולעשות את התכנית שלהם ולחכות שם המון זמן.
    8.אני הייתי מעודדת אותה ורוצה לעזור לה הייתי אומרת לה: תמשיכי עוד קצת, את יכולה,אלופה!!,את תצליחי!.

    השבמחק
  7. שפה
    1. אף פעם לא יצא לי לקרוא את אחד הספרים של קסטנר

    השבמחק
  8. כישורי חיים:
    1. הם פחדו קצת חששו ולא היו בטוחים בעצמם.
    2. הם לא עודדו אותם לצאת מהבור הם אמרו תחכו עד שהמים יגיעו, מודאגים.
    3. הם אמרו לה: "את לא תצליחי לצאת זה גבוה מדי תחכי לגשם", ולא עודדו אותה.
    4. הצפרדעים בחוץ לא צעקו מילות עידוד הם רק הורידו לה את הביטחון.
    5. הם חשו בילבול, עד שאחד מהם, הבין שהוא חירש. הם היו מחכים שהגשם יציף את הבור.
    6. הצפרדעים הבינו שהצפרדע מהבור חירשת. והם הבינו שלא צריך לוותר.
    7. הצפרדע הייתה אלולה לטבוע במים.
    8. הייתי אומר לצפרדע לא לוותר ולהמשיך לנסות עד שתצליח. כי עם לא מנסים לא מצליחים.
    דוגמא: זה אומר שיש משמעות לכל מילה, וכל מילה יכולה להביא למוות שלך.
    כי מילים מעודדות תומכות בך ומעלות מחשבות חיוביות לראש, והמחשבות החיוביות עוזרות לך לצאת. מיכאל.

    השבמחק
  9. 1.הצפרדעים נבהלו וניסו לקפו ולצאת מהבור
    2.הם חשבו על רעיון איך לצאת מהבור ולא התיעצו עם הצפרעדים שבתוך הבור ואמרו להם להפסיק לקפוץ ולשמור כוחות לתוכנית
    שלהם בלי לחשוב שיכול להיות שהתוכנית של הצפרדעים שבתוך הבור יותר טובה/מהירה משלהם.
    3.הם אמרו לה שתפסיק לנסות ושתשמור כוחות.
    4.לא
    5.הם התרחקו ממנה והלחששו "אוי, איזה מסכנה"
    ואז מיד הלכו לעודד את הצפרדעה השניה
    6.הם הבינו שבגלל שהצפרדעה חשבה שה עדדו אותה היא הצליחה
    7.יכול להיות שהיא לא היתה מצליחה לקפוץ
    8.הייתי אומרת לה שהצפרדעים לא באמת מעודדות אותה אבל שהיא רק צריכה להאמין בעצמה ונכון שעוזר שמעודדים אותך אבל זאת בעיה שלהן שהן לא מאמינות בה אבל היא יכולה לעשות הכל!!!
    9.המשפט אומר שצריך להיזהר במה שאומרים לאחרים כי באותה מידה שזה יכול לעודד זה גם יכול לפגוע.
    10.מתילים מעודדות יכולות לעזור כי הן נותנות הרגשה של ביחד,של אמון ושל הצלחה.

    השבמחק
  10. לילי פינס
    כישורי חיים:
    1. אני חושבת שהצפרדעים שנפלו בהתחלה הרגישו עצובים ולחוצים ואז באו הצפרדעים האחרות שניסו לעזור להם והם הרגישו יותר טוב.

    2.הצפרדעים שמחוץ לבור ניסו לעזור להם אבל יש סיכוי שהם גם פגעו בהם כי הם לא האמינו להם.

    3.הם אמרו לו שהוא לא יצליח ושאם הם יחכו אז הגשם ימלא את החור והם ישחו החוצה.

    4.לא הם רק ניסו "להוריד" אותו מהרעיון.

    5.הם הרגישו רע כשהם גילו שהוא חירש והם הלכו לעודד את הצפרדע השנייה אחרי שהבינו שעשו טעות.

    6.הם הבינו שעשו טעות והלכו לעודד את הצפרדע השנייה.

    7.היא הייתה יכולה להעלב מאוד.

    8.הייתי משקרת לה ואומרת שהם מעודדים אותה כדי שיהיה לה הרבה מוטיבציה.

    המשפט מוות וחיים ביד הלשון אומר שלמילים יש כוח רב והם אפילו יכולות לפגוע מאוד ברמה של הבדל בין חיים ומוות.




    השבמחק
  11. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  12. מילה טובה משימה 2:
    1. הייתי מבקש שבספר יהיה: הרפתקאות, אקשן, מתח, מוות, ואנשים רעים, וקצת קומדיה.
    2. לא. כי יש ילדים שאוהבים יותר ספרים עם אקשן, ויש ילדים שאוהבים ספרים פחות מדכאים. נגיד הארי פוטר הוא יותר מדכא מאשר שמח, אז יש ילדים שלא רוצים לקרוא אותו, ויש ילדים שכן.
    3. יצא לי לקרוא את "אמיל והבלשים" ו-"פצפונת ואנטון" ו-"אורה הכפולה, הכי אהבתי ב"אמיל והבלשים" את אמיל כי הוא בטוח בעצמו שהוא יעצור את הגנב. מיכאל.

    השבמחק
  13. 1. הצפרדעים נבהלו וינסו לקפוץ ולצאת מהבור
    2. הן חשבו על תוכנית בלי להתייעץ עם הצפרדעים שבתוך הבור
    ובלי לחשוב שאולי התוכנית של הצפרדעים שבפנים יותר טובה/מהירה
    מהתוכנית של הצפרדעים שבחוץ.
    3. הן אמרו לה לא לקפוץ ולחכות.
    4. לא
    5. הן התרחקו ממנה והתלחששו "אוי, איזה מיסכנה" ואז הלכו לעודד את הצפרדעה שנשארה בתוך הבור.
    6. הן הבינו שבגלל שהצפרדעה החירשת חשבה שהן עדדו אותה היא הצליחה לקפוץ.
    7. יכול להיות שהיא לא הייתה מצליחה לקפוץ.
    8. אני הייתי אומרת לה שהן לא באמת מעודדות אותה ונכון שעוזר שמעודדים אותך אבל
    עם הן לא מאמינות בה זאת בעיה שלהן והיא יכולה לעשות הכל!!!
    9. המשפט אומר שצריך להיזהר במה שאומרים כי באותה מידה שזה יכול לעודד זה
    יכול לפגוע.
    10.מילים מעודדות יכולות לתת הרגשה של ביחד, של אמונה ושל הצלחה.

    השבמחק
  14. לי לא יצא לקרוא את אחד הספרים שלו אבל יש לי ספרים שלו בבית

    השבמחק
  15. שפה
    2. הייתה מבקשת שיספרו לי איך זה להיות סופר/ת
    קראתי את הספר "האיש הקטן" שכתב אריך קסטנר
    וזה ספר מצחיק ומותח שלא מיתרכז רק בדברים הטובים
    שקורים לילדים אלה גם בבעיות.

    השבמחק
  16. כישורי חיים-כוחן של מילים.

    למילים שאנו אומרים יש כוח רב. הן יכולות לעודד ולעזור, אך גם לפגוע ולדכא.
    האם אתם יכולות לתת דוגמאות למילים כאלו?
    המילים הם: אתה לא תצליח! אתה חלש מידי! אין לך סיכוי! שהם מילים שממש פוגעות ולפעמים שאתה נפגע ואתה רוצה לבכות ובאותו זמן חברים שלך צוחקים אתה פשוט צוחק איתם ובעצם אתה נפגעת מבפנים.


    1) איך הגיבו הצפרדעים שנפלו לבור?
    הם נבעלו מאוד וגם קצת חששו.

    2) איך הגיבו הצפרדעים שמחוץ לבור?
    בהתחלה שהצפרדעים שנפלו לבור הם ניסו לצאת וקפצו והצפרדעים שמחוץ לבור אמרו "אל תנסו אפילו" "אתם לא תצליחו" ועוד מילים פוגעות.

    3) מה אמרו הצפרדעים לצפרדע שהתעקשה לקפוץ?
    הם אמרו לו "על תבזבז כוח" "אתם לא תצליחו" "יש לנו תוכנית טובה יותר"
    אבל הם לא וויתרו ובסוף הם הצליחו לצאת מהבור.

    4) האם הצפרדעים בחוץ צעקו מילות עידוד?
    הם צעקו מילות עידוד רק אחרי שהם ראו שהצפרדע הראשון הצליח לצאת מהבור.

    5) מה חשו כלפי הצפרדע החירשת? מה הם היו עושים בשלב הזה?
    הצפרדע החרשת חשבה שהם תמכו בהם והם לא והם הרגישו לא נעים ואי נוחות.

    6) מה הבינו הצפרדעים?
    הצפרדעים הבינו שלא מוותרים מהר ושתמיד יש פתרון לבעיה.

    7) מה היה עלול לקרות לצפרדע אם היא היתה יכלה לשמוע את חברותיה?
    היא הייתה מוותרת ואפילו לא מנסה.

    8) אילו יכולתם לייעץ לצפרדע החירשת, מה הייתם אומרים לה?
    הייתי אומרת לה לא לוותר ושבסוף היא תצליח ותמיד יש פתרון.

    מכירים את המשפט "מוות וחיים ביד הלשון"? הסבירו את המשפט במילים שלכם ותנו דוגמא.
    שמילים פוגעות ומעליבות שאנחנו מוציאים מהפה אין לנו דרך להחזיר אותן ועם אנחנו פוגעים במישהו הוא יכול לזכור את זה כל החיים.

    מדוע מילים מעודדות יכולות לעזור למישהו שקשה לו?
    כי הוא רואה שתומכים בוא וזה נותן לו כוח להמשיך ולא לוותר וגם עם נופלים קמים חזרה ומנסים שוב ושוב עד שמצליחים.

    שיעורים:

    שאלה שתיים עמוד שבע: אני הייתי מבקשת שיחתמו לי על הספר כי זה כבוד גדול להכיר סופר\ת שלקחו השראה מהחיים או מדברים מהראש ומחברים ביחד וזה כל מה שהם עשו והשקיעו כל החיים.

    שאלה ארבע עמוד עשר: אני חושבת כמו קסטנר כי יש גם צדדים בילדות שהם פחות טובים ובכל זאת צריך לספר גם את הצדדים הפחות טובים וגם את הטובים.

    השבמחק
  17. אנה .פ.
    1.נהיוא לחוצים
    2.אמרו להם שהם לא יצליחו בחיים.
    3. הם לא האמינו בו ואמרו לו לחכות.
    4.לא.
    5.זילזול.
    6.הם הבינו שכדאי לעודד (הפעם באמת) גם את הצפרדע השניה.
    7.היא כנראה היתה מתיעשת ונעלבת.
    8.את יכולה לעשות את זה את עלופה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    9.המישפט אומר: תחשבו לפני כל מילה שאתם אומרים כי אתם יכולים מאוד לפגוע.
    10.זה נותן הרגשה שמאמינים בך ושאתה יכול לעשות את זה.

    השבמחק
  18. 1.הצפרדיים מאוד נבהלו בגלל שהם נפלו לבור. 2. הצפרדיים מחוץ לבור גם נבהלו וניסו לעזור להם. 3. הם אמרו לו על תיקפוץ יש לנו רעיון אחר. 4.בהתחלה לא ואז הם כן. 5.הם בהתחלה לא יעדו שהצפרדע חרשת. והיא בכלל חשבה שהם עודדו אותה. אבל הם לא עודדו אותה. 6.הם הבינו שהן צריכות לעודד אותה. 7.היא הייתה יכולה להרגיש לא נעים. וגם לא להמין בעצמה. 8. הייתי מעודדת אותה ואומרת לה את יכולה את תצליחי. גאיה

    השבמחק
  19. אנאבל לנסקי
    1. הצפרדעים בבור לא כול כך הבינו מה קרה להם בהתחלה.
    2.הצפרדעים מחוץ לבור היו בהלם ואז אמרו לו: את לא תצליח ליקפוץ מגובה כזה,תוותר כבר תפסיק ליקפוץ
    3. אתה לא יכול ליקפוץ משם,אתה לא תצליח, אל תעשה את זה, זה עמוק מידי.
    4. הצפרדעים מחוץ לבור לא עודדו את הצפרדע החרישת ביכלל.
    5. בהתחלה הצפרדעים מחוץ לבור לא חשבו שאחד הצפרדעים בבור חירש, הם סתם צעקו עליו.
    6. הצפרדעים הבינו שהצפרדע חירש.
    7. הצפרדע היתה מקשיבה לתוכנית של הצפרדעים האחרים.
    8. אני הייתי אומרת לו שמקשיב לצפרדעים האחרים כי הם בסך הכול רצו לעזור לו.
    9. עם מישהו מעודד אותך אתה מרגיש יותר ביטחון.

    השבמחק
  20. כישורי חיים:
    1. אני חושבת שהצפרדעים שנפלו לבור הרגישו עצובים ולחוצים.
    2. לפי דעתי, הם לא האמינו בהם בהתחלה, ולאחרי שהצפרדע הראשון קפץ מהבור הם פיתחו אמון גם בצפרדע השני ועודדו אותו לקפוץ.
    3. שאר הצפרדעים אמרו להם שהבור עמוק מדי ושהם לא יצליחו לצאת.
    4. בהתחלה הם לא ואחר כך כן.
    5. לדעתי, הם הרגישו אשמים שלא עודדו את הצפרדע החירשת.
    6. שגם שהכל נראה בלתי אפשרי, עם קצת מוטיבציה הכל אפשרי.
    7. הוא היה יכול לחשוב שזה באמת בלתי אפשרי מפני שלא האמינו בו והוא היה יכול לא לצאת מן הבור.
    8. שהוא יאמין בעצמו ושהוא יכול לעשות את זה ושלא יוותר.

    מילים יכולות לפגוע מאוד, לדוגמה: אם יש ילד בבית הספר שמעליבים ואומרים לו דברים לא נעימים, הוא יכול להגיע למצב של פגיעה עצמית.

    אם יש מישהו שקשה לו ויש אנשים שמעודדים אותו, זה יכול לתת תחושה שיש אנשים אנשים ששם בשבילו, שאוהבים אותו ותומכים בו.

    השבמחק
  21. 9. המשפט אומר שמה שאנחנו מוציאים מהפה, אי אפשר לקחת בחזרה ויש לזה משמעות מאוד גדולה.

    השבמחק
  22. כישורי חיים
    1 ניבהלו וניסו ליקפוץ מיתוך הבור החוצה
    2 הם אמרו שבחיים הם לא יצליחו לצאת
    3 הם אמרו לא ליקפוץ את לא תצליחי יש לנו תכניתיותר טובה4
    4 לא הם להפך אמרו שהיא לא תצליח
    5 הם היו בעלם שהיא הצליחה לצאת
    6 לדעצי הם הבינו שלא תמיד מה שהאחרים חושבים זה נכון ו עם מישהו מנסה אז צריך להודד אותו ולא להפך
    7 היא איתהיושבת שם הרבה זמן ולא עושה כלום
    8 היתי מעודד אותו בכל דבר

    השבמחק
  23. 1עצובים אך חרוצים
    2 לדעתי הם לא האמינו שזה אפשרי ואחרי שהצפרדע החירש קפץ וחשב שעודדו אותו הצפרדעים האחרים פיתחו אמון
    3 הם אמרו את לא תצליחי, זה ממש גבוה, ולא עודדו אותה
    4 הם לא עודדו אותה וניסו להוריד לה ביטחון
    5 ששמו לב שהצפרדע חירשת אמרו בלחש אוי איזה מסכנה
    6 הם הבינו שהם יעודדו את הצפרדע השנייה היא תוכל לצאת
    7 עצובה שהם לא מאמינים בה
    8 להמשיך ולא לוותר
    המשפט אומר שמילים יכולות לפגוע בין חיים למוות

    השבמחק
  24. כישורי חיים
    1. הצפרדעים כאשר הם נפלו הם ניסו לקפוץ החוצה.
    2. הצפרדעים שמחוץ לבור חשבו שהצפרדעים שנפלו לא יצליחו לצאת בחיים.
    3. הצפרדעים אמרו לצפרדע שהוא סתם מתאמץ ושיש להם תוכנית.
    4. הצפרדעים שמחוץ לבור לא צעקו מילות עידוד, הם צעקו לצפרדע להפסיק לקפוץ.
    5. כאשר הצפרדע יצא מהבור, שאר הצפרדעים הבינו שהוא חרש, והתלחששו בניהם כמה הוא מסכן.
    6. הצפרדעים הבינו שעדיף לעודד ולהיות חיוביים מאשר להיות שליליים.
    7. הצפרדע היה נעלב מאד.
    8. הייתי אומרת לה שלא להקשיב לשאר הצפרדעים כי הם רוצים להוריד לך.
    9. מילים יכולות לפגוע באדם באופן רגשי ומעשי בצורה מאוד קשה, לדוגמא הסיפור על מר פיבודי ״שלקחֿ״ תפוחים.

    כישורי שפה
    1. בהזמת ספר, הייתי מבקשת מהסופר/ת לכתוב הקדשה וחתימה בספר וגם הייתי רוצה לדעת עם זה מבוסס על סיפר אמיתי.
    2. אני מסכימה עם קסטנר שילדות יכולה להיות גם קשה, אבל צריך לספר גם את הצדדים הקשים יותר וגם את הצדדים הטובים.

    השבמחק
  25. 1עצובים מאוד אבל הם לא ויתרו
    2הם רצו לעזור אבל הם לא עזרו
    3אתה לא תצליח אל תנסה תפסיק לקפוץ
    4הם לצעקו מילות עידוד להפך
    5הם לא האמינו שהוא הצליח ואז הם הבינו שהיא חירשת
    6שעם הם יעודדו הצפרדה השנייה תצליח לצאת מהבור
    7הוא היה יכול לחשוב שזה לא אפשרי והיא לא תצליח
    8אני היתי מעודד כי יש לי דוגמה כי בתחרות הראשונה שלי איזה ילד הוביל עלי 4 0 ואז הגעתי ל4 4 ואז היה לו 5 5 אזה תיברק כאילו רגיל הוא הוביל 6 0 ולא ויתרתי ואז 6 6 ואז 9 6 וזה אומר שעוד נקודה אחת הוא מנצח אותי ואז 9 9 נקודה מחריע והוא ניצח סתםםםםם אני ניצחתי וכל הזמן הזה אבא שלי עודד אותי

    השבמחק
  26. כישוריי חיים:
    1.הצפררדעים שנפלו לבור ניסו לצאת ממנו.
    2. הצפרדעים שהיו מיחוץ לבור רצו לעזור אבל גם אמרו מילים לא יפות על הניסיונות של הצפרדעים לצאת מהבור.
    3. אתה לא תצליח זה גבוה מידי
    4. לא וכן, בהתחלה הם לא צעקו מילות עידווד אבל כשראו ביגלל שהצפרדע השני חשב שעודדו אותו והצליח ליקפוץ מהבור הם עודדו את הצפרדע השניה.
    5. הצפרדעים לא ידעו שהצפרדע חירשת אז הם חשבו שהיא סתם לא מקשיבה להם והם עיתעצבנו.
    6. הצפרדעים הבינו שהצפרדע חשב שעודדו אותו וזה גרם לו ליקפוץ גבוה יותר אז הם עשו את אותו הדבר לצפרדע השני.
    7. זה היה מעליב אותה והיא לא היתה מצליחה לקיפוץ החוצהת.
    8. אני היתי אומר לה לא תחכה עד שהבור יתמלא כי זה יכך הרבה זמן ושתמשיך לנשות
    9. מוות וחיים ביד הלשון אומר שמה שאני אומר זה משפיע על העתיד שלי ועל החיים שלי
    כישורי שפה
    מילה טובה:
    1. אני היתי מבקש מהסופר או מהסופרת שיכתבו עלי ועל ה שאני אוהב לעשות.
    2. אני מסכים עם קסטנר כי אם כל סיפרי הילדים היו מראים רק חיים טובים כל הזמן הספר היה משעמם ואני אישית לא היתי מיתחבר לדמות שיש לה חיים קלים (לדעתי)
    3. לא קראתי אף ספר של אריק קסטנר.

    השבמחק
  27. 1. אחד הצפדעים ניסה לצאת והשני הקשיב לצפרדעים מחוץ לבור ולא ניסה לצאת.
    2. הצפרדעים מחוץ לבור אמרו לצפרדע לא לקפוץ ושיש להם תוכנית
    3.הצפרדייעם אמרו לצפרדע שקפצה שתפסיק לקפוץ כי יש להם תוכנית והיא מבזבזת את הכוחות שלה
    4. לא
    5. הם חשו שמחה כלפי הצפרדע החירשת
    6. כאשר מעודדים זה גורם להאמין בעצמם
    7. היא לא היתה מנסה לקפוץ ויכול להיות שהצפרדעים לא היו יוצאים מהבור
    8. שתאמין בעצמה וביכולות שלה

    החיים והמוות ביד הלשון - מילים יכולות לשלווט עליך, זה יכול לגרום לדברים טובים ולא טובים

    מילים מעודדות יכולות לגרום תחושה של אמונה עצמית ולגרום להם להצליח

    השבמחק
  28. מילה טובה
    2. הייתי מבקש שיכתבו ספר על דרקונים, ילד שהפך לזומבי, רוחות רפאים נגד זומביים.
    4. אני לא מסכים מכיוון אני חושב שצריך להיות גם וגם, צריכים להיות גם ספרים מפחידים שיהיה אקשן ומעניין.

    השבמחק
  29. אנאבל לנסקי מילה טובה
    2. הייתי מבקשת ספר על מישהו שהוא איש רגיל ואז ביום ההולדת שלו הוא מגלה שיש לו כוחות על: להעלם מתי שבא לו

    השבמחק