יום חמישי, 19 במרץ 2020

שיעור מקוון 5

יום חמישי
בוקר טוב
לפניכם המשימות שעליכם להשלים היום עד השעה 15:30, אנא קראו לאט לאט וענו בבלוג/במייל/ במחברת ולצלם לי. מזכירה לא לשלוח בקבוצה שלנו...
תהנו 💓

מתמטיקה-
שבילים 11 עמודים 185-186 +191-192

אנגלית-
הכנסו לאתר גלים ובצעו את המשימה הראשונה שאוהד שלח לכם.

כתיבה-
קראו את הפרק השני של פצפונת ואנטון וענו על השאלות הבאות:
על פי הפרק השני, אנו יכולים לדעת רבות אודות הילד אנטון, החברות שלו ושל פצפונת ועוד.

1. ציינו שלוש תכונות אופי שלפי דעתכם מאפיינות את אנטון. הביאו דוגמא לכל תכונה שהצגתם מן הטקסט.

2. בעמ' 32-31 מתוארת הכנת הארוחה של השניים ובה פעלים רבים:

" אנטון לקח שתי ביצים...,פיצח אותן, השליך אותן לארגז הפחמים, מזג מעט מים.." ועוד.

א. כתבו את הפעלים המופיעים מרגע הכנת הארוחה.

ב. הכינו טבלה ובה לצד כל פועל, ציינו את השורש, הזמן, הגוף ומילים נוספות מאותה המשפחה.

לדוגמא:

הפועל שורש זמן גוף מילים נוספות מאותה המשפחה

לקח ל.ק.ח עבר שני לוקחים, לקיחה, לקחים.

3. מדוע לפי דעתכם בחר קסטנר לתאר את הכנת הארוחה תוך שימוש של פעלים רבים? מה הדבר בעצם מעיד על אנטון?

4. ספרו על חברות משמעותית בחייכם. מה אתם אוהבים לעשות יחד? מהו הדבר המשמעותי בחברות שלכם שהופך אותה לכל כך טובה?


מדעים-
בשיעורים האחרונים למדנו לקרוא גרף עמודות והבנו את החשיבות של חיסכון במים, הכנסו לאתר אופק ובצעו את המשימה- טריוויה בנושא חיסכון במים.

שיהיה לכולן.ם יום מקסים,
חיבוק גדול 💋

2 תגובות:

  1. שיעורי בית עופרי מעוז יום חמישי:

    1.התכונות שמאפיינות את אנטון הן: פיקחות, דאגה ונדיבות.
    פיקח - אנטון דואג לבשל לאמא שלו.
    דואג - אנטון דואג שכשפצפונת תיכנס לחדר היא תהיה בלי מבט מרחם.
    נדיב - אנטון לא מתקמצן ומזמין את פצפונת לארוחה למרות שהמשפחה שלו ענייה.

    2.
    פעולה שורש זמן גוף מילים נוספות
    לקח ל.ק.ח עבר

    גוף שלישי יחיד לוקח
    פיצח פ.צ.ח עבר מפצח
    נטל נ.ט.ל עבר נוטל
    מזג מ.ז.ג עבר מוזג
    קרא ק.ר.א עבר קורא
    השליך ש.ל.כ עבר משליך
    הפך ה.פ.כ עבר הופך
    החל ה.ח.ל עבר מתחיל



    3. קסטנר בחר לתאר את הארוחה עם הרבה פעלים כי הוא רצה להדגיש את זה שאנטון התאמץ.
    4. החברות המשמעותית שלי היא עם החברה שלי לא מהבית ספר אוריין

    השבמחק
  2. 1. התכונות הן: מתחשב, עצמאי ובוגר.
    2.
    א. לקח, פצח, הפך, השליך, מזג, נטל, פזר, החל, להקציף, טייל, בקר, שפכת, שאלה, מכין, שופכים, חילק, הנידה, שמים, התעינה, צחק, הניח, שפך, השמיעו,
    ב.
    לקח ל.ק.ח לקחו, לקחנו
    פיצח פ.צ.ח פיצחו, נפצח
    הפך ה.פ.כ הפכו, נהפוך
    השליך ש.ל.כ השלכנו, נשליך
    מזג מ.ז.ג נמזוג, מזגו
    נטל נ.ט.ל נוטלים, ניטול
    פיזר פ.ז.ר נפזר, יפזרו
    להקציף ק.צ.פ הקפיצו, מקציפים
    טייל ט.י.ל טיילו, יטיילו
    ביקר ב.ק.ר יבקרו, ביקרו
    שפכת ש.פ.כ שפכו ישפכו
    שאלה ש.א.ל ישאל, שאל
    מכין ה.כ.נ מכינים, יכינו
    הנידה ה.נ.ד מניד, ינידו
    חילק ח.ל.ק חילקו, יחלק
    שמים ש.י.מ ישימו, שימו
    התעניינה ע.נ.נ התעניינו, יתעניין
    צחק צ.ח.ק יצחקו, צחקה
    הניח ה.נ.ח הניחו, תניח
    שפך ש.פ.כ שפכה, תשפוך
    השמיעו ש.מ.ע שעמו, ישמעו

    3. אנחנו חשובת שהוא השתמש בפעלים רבים כי הוא רצה להדגיש שאנתון מתחשב ומשקיע בארוחה לאמו.
    4. אנחנו אוהבות להמציא משחקים, בדיחות, ריקודים ולצלם סרטונים מצחיקים.

    השבמחק