יום רביעי, 18 במרץ 2020

שיעור מס' 4



בוקר טוב מתוקים שלי,
היום נלמד תנ"ך, מתמטיקה וכתיבה.

תנ"ך - יהושוע פרקים יא'+יד'+כד' (בספר קומיקס)
בפרקים אלו מדברים על חלוקת הנחלות שבוצעו ע"י גורל ה'. כעת אנו בפרק האחרון של ספר יהושוע. פרק זה עוסק בנאומו האחרון של יהושע לפני מותו ובפרדתו מהעם.

שאלות:
11. דפדפו בפרקים הקודמים ובחרו מתוכם כשלושה או ארבעה אירועים הנראים לכם חשובים וראויים לזיכרון כחלק מהותי בסיפורי ספר יהושע. ערכו רשימה של האירועים שבחרתם ולצד כל אחד מהם כתבו מדוע האירוע הזה נראה לכם חשוב. במלים אחרות: מה יש בסיפור הזה שהוא ראוי "להיכנס להיסטוריה".
22. מדוע בחרתם להתמקד דווקא באירוע היסטורי זה?
33.  מהו אירוע היסטורי לפי דעתכם?
44. לקראת השיעור הבא, קראו את את פרק כד' פסוקים א-יג במקראה. (השתמשו בביאורים)
חשבו איזה אירועים היסטוריים בוחר יהושוע להזכיר בנאומו.

מתמטיקה – חוברת "שבילים" 11 - עמודים 165-167 כולל

כתיבה - פצפונת ואנטון - תלמידים יקרים,בשבועות הקרובים נתמקד בספר הקריאה "פצפונת ואנטון" מאת אריך קסטנר. 
פעמיים בשבוע אעלה את פרקי הקריאה שעליכם לקרוא ואצרף להם שאלות/ משימות לימודיות. 
1. קראו את הקדמת הספר וכתבו אילו סוגיות (קונפליקטים) מרכזיות יופיעו בספר שלפנינו. לדוגמא: היחסים בין הורים לילדים, עשירים ועניים ועוד.
2. קראו את הפרק הראשון. כתבו את הדמויות המוצגות בפרק.
3. לאחר קריאת הפרק הראשון – איזו סוגיה עולה לדעתכם בפרק זה? הביאו הוכחה (ציטוט) מהפרק.
4. העלו סרטון ובו שתפו מה אהבתם בפרק. לאיזו דמות אתם מתחברים ומדוע?








20 תגובות:

  1. תנך:
    1. אני בחרתי את:
    1) בפרק י' פסקה 8: יהושע! אל תירא מהם! כי בידך נתתים לא יעמוד איש מהם בפניך!
    2) שמש בגבעון דום וירח בעמק איילון.
    3) וישב יהושע וכל ישראל עמו אל המחנה הגלגלה.
    2. בגלל שאלו האירועים ההיסטורים היחידים שמצאתי בפרק.
    3. אירוע היסטורי לפי דעתי זה אירוע חשוב בתולדות התנ"ך.
    4. האירועים שהזכיר יהושע בנאומו הם: וככה ה' הוציא אותנו ממצרים, והוביל אותנו ועשה לנו את כל הטובות בדרך, וניצח עבורנו את המלחמות כאן בארץ.

    השבמחק
  2. תנך
    1.ויהי הפעם השביעית תקעו הכהנים בשופרות:והכהנים תקעו בשופרות
    2.ויעל העם העירה אישאיש נגדו וילכדו את העיר:ויחרימו את כל אשר בעיר:העם יכנס העם אל העיר ויקח משם הכל
    3.ויהי ה את יהושע שמעו בכל הארץ:יהודע כבש את יריחושליח אדוני,יהושע כבש את יריחו

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. 11.יהושועה מת יהושועה קבש את כולם יהושועה נקבר בה הר של הבן שלו
    22. קי או מענין
    33.אירעה ישן










    השבמחק

  5. תנ"ך
    1. חציית הירדן כי זה נס שבלעדיו הם לא היו מגיעים לארץ ישראל.
    כשיהושע אמר "שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון!!" ואז הוא היה יכול להמשיך בקרב כשהצד של יהושע בשמש והצד של מלכי האמורי בצל והם רואים פחות את עם ישראל ויותר קשה להם להילחם.
    חלוקת ישראל היא לא נס אבל לדעתי היא אירוע חגיגי למדינה.
    2. בחרתי להתמקד בחלוקת עם ישראל כי זה אירוע חשוב.
    3. לדעתי אירוע היסטורי הוא נס או מקרה יחודי למדינה.
    4. יהושע מזכיר את יציאת מצרים ואת הדרך שהם עשו והמלחמות בארץ.

    כתיבה
    1. הסוגיות המרכזיות יהיו בין ילדים והאחים שלהם.
    2. פיצפונת/לואיזה, אבא של פיצפונת: המנהל פוגה, אמא של פיצפונת, העלמה אנדכט וברטה.
    3.”תאומים נראים בדרך כלל שונים מאוד זהמזה" טענה העלמה אנדכט. “קרלינכן ואני לא" התנגדה לדבריה פיצפונת. “דמיון כזה לא ראיתם. אפילו המנהל לא יכול היה להבדיל בנינו.” המנהל היה אביה. “מספיקה לי אחת כמוך" אמר המנהל ולקח לעצמו תוספת עוף. “מה יש לכם נגד קרלינכן?” שאלה פיצפונת "לואיזה!” הוא קרה בקול.
    4.אני מתחברת לפיצפונת כי יש לה הרבה דמיון והיא לא מפחדת לשאול.

    השבמחק
  6. תנך: 1. אני בחרתי בפרק י" פס' 11:ויהי בנסם מפני ישראל הם במורד בית חורון ה' השליח עליהם אבנים גדולות מן השמיים עד עזקה וימותו אשר מתו באבני הברד מאשר הרגו בני ישראל בחרב.
    2)ויאמר ה' אל יהושע אל תירא מהם.
    3)וישב יהושוע וכל ישראל עמו אל המחנה גלילה.
    2.בגלל שאלו הארועים היסטוריים שמצאתי בפרקים האלה לדעתי.
    3.אירוע היסטורי לדעתי זה אירוע חשוב ובגלל שהתנך חשוב אז לדעתי כותבים חלק מהאירועים ההיסטוריים בתנך.
    4.הארועים שהזכיר יהושוע בנאום שלו הם:"וככה ה' הוציא אותנו ממצרים,והוביל אותנו ועדה לנו את כל הטובות בדרך,וניצח עבורנו את המלחמות כאן בארץ".

    השבמחק
  7. תנך
    1.כי זה תחילת הספר וזה ניראה לי חשוב שזו רק תחילתו של יהושע
    2.אירוע (יכול ליהיות מאוד חשוב) שקרה פעם
    3.אותו עם עמו בתחילת הדרך

    השבמחק
  8. 1.הסוגיות המרכזיות היו בעיקר בין הילדים להורים שלהם.
    2.הדמויות היו:פצפונת/לואיזה,אבא של פצפונת:המנהל פוגה,אמא של פצפונת,העלמה אנדכט וברטה השמנה.
    3."תאומים נראים בדרך כלל שונים זה מזה. תענה העלמה אנדכט. "קרליכן ואני לא" התנגדה לדבריה פצפונת.
    4.אני הכי התחברתי לפצפונת, כי היא אמיצה והיא לא מפחדת לשאול.

    השבמחק
  9. כתיבה
    1. הסוגיות המרכזיות היו בעיקר בין הילדים להורים.
    2. הדמויות שהיו בפרק הראשון הם: פצפונת, אבא של פצפונת, אימא של פצפונת, העלמה ענדכת וברטה השמנה
    3. תאומים נראים בדרך כלל שונה זה מזה, תענה העלמה ענדכת. קרלי חן ואני לא, יתנגדה לדבריה פצפונת.
    4. אני מתחברת לפצפונת, כי היא לא מפחדת לשאול, ויש לה הרבה דימיון

    השבמחק
  10. ואהבתי בפרק שפצפונת שואלת כל הזמן וסקרנית ולראות איך עונים לה או כועסים עליה.

    השבמחק
  11. שיעורים בתנ"ך עופרי מעוז 18.3

    1. האירועים החשובים לדעתי הם:
    - חציית נהר הירדן, הפלת חומות יריחו, הניצחון מול ארבעת המלכים (שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון ).

    2. חציית נהר הירדן חשובה כי זאת היתה הדרך ליריחו שאותה הם רצו לכבוש. הפלת חומות יריחו זה אירוע חשוב מפני שבלי כיבוש יריחו הארץ לא היתה שלנו. הניצחון מול ארבעת המלכים היה אירוע חשוב בגלל שזה היה נס כי אלוהים ציית ליהושע ולא ההפך.

    3.אירוע היסטורי לדעתי זה רגע מההיסטוריה. לא רגיל, אלא בלתי נשכח.

    4. האירועים הם: אלוהים מוציא את בני ישראל ממצרים, אלוהים חצה עם בני ישראל את ים סוף, אלוהים עזר להם בכיבוש הארץ וגם העיר יריחו. כל האירועים הם הזכרה לכך שאלוהים תמיד היה נאמן לבני ישראל.



    כתיבה:

    1.הקונפליקים שבסיפור הם: עשירים ועניים, מעסיקים ומשרתים, גברים ונשים.

    2.הדמויות שבסיפור הן: מר פוגה, ברטה, גברת אנדכט, גוטפריד, פצפונת, גברת פוגה ופיפקה החמוד.

    3.הסוגיה שעולה מן הפרק היא: הילדה פצפונת קצת בודדה (אמא ואבא שלה אף פעם לא בבית, הבית גדול.)

    השבמחק
    תשובות
    1. הכי אהבתי את פיפקה הכלב, כי הוא הכי חמוד ולא היה איתו שום ריב

      מחק
  12. תנ"ך:
    1) אני לא אהבתי אף אירוע בספר כי לדעתי בספר יש הרבה אלימות ואלימות לא ראויה לזיכרון.

    השבמחק
  13. תנך:
    1. אירועים משמעותיים:
    א. פרק ז׳ פס׳ 7-9 ״ויאמר יהושע אהה אדני ה׳ למה העברת העביר את העם הזה את הירדן[...]:[...]:״
    לפי דעתי זה משמעותי כי יהושע מאבד את אמונו בה׳
    ב. פרק ט׳ פס׳ 2 ״ויתקבצו יחדו להילחם עם יהושוע ועם ישראל פה אחד:״
    לפי דעתי זה משמעותי כי יהושע הצליח לגיס את עמי האזור להילחם איתו פה אחד.
    ג. פרק י׳ פס׳ 10 ״ויהמם ה׳ לפני ישראל ויכם מכה גדולה בגבעון [...]״
    לפי דעתי זה משמעותי כי ה׳ עזר לעם ישראל במלחמה נגד הגבעונים
    2. למה בחרתי את הפס׳ האלו:
    א. בחרתי בפס׳ זה מכיוון שזה פעם ראשונה שמנהיג העם לא בוטח בה׳.
    ב. בחרתי בפס׳ זה מכיוון שכל עמי האזור שפחדו מה׳ העדיפו להתאחד עם יהושע.
    ג. בחרתי בפס׳ זה מכיוון שזה מראה את עצמתו של ה׳ ובחירתו לעזור לבני ישראל.
    3. אירוע היסטורי:
    אירוע היסטורי זה אירוע שחרוט בזיכרון של אנשים והוא משמעותי להם

    השבמחק
  14. 1.הירהורים
    2.פוגה פצפונת אנדכט ברטה גוטפריד ופיפקה
    3. יש סוגיה על אחות תאומה

    השבמחק
  15. כתיבה:
    1. יחסים בין אחים
    2. המנהל פוגה, פצפונת (לואיזה), פיפקה כלב התחש, ברטה המשרתת השמנה, אנדכט המטפלת, גברת פוגה, הקונסול הכללי אולריך, מר הולק הנהג, גוטפריד קלפרבין הבן של השוער.
    3. אחת הסוגיות שעולה בפרק היא היחסים בין המשרתת למטפלת : "את זותי טבלו באמבטיות חמות מידי כשהיתה ילדה, כך אמרה תמיד ברטה השמנה. גם כך לא סבלו השתיים זו את זו."
    4. הכי אהבתי בפרק את פצפונת כי לא אהבתי את שאר הדמויות.

    השבמחק
  16. תנך
    האירועים החשובים שבחרתי הם:
    1.בני ישראל חוצים את הירדן, אני חושבת שזה ראוי להכנס להיסטורי, כי זה היה הצעד הרישון היה מסובך של יהושע.
    2. שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון, זה ראוי להכנס, כי זה הפעם היחידה שהשמש והירח נעצרו, ולא היה שום דבר דומה לזה.
    3.הברית עם הגבעונים, זה מיוחד כי זה ברית שהוא שקר הגבעונים שיקרו, וישראל לא ידעו שהם הגבעונים
    4. אירוע היסטורי בעיני זה- אירוע חשוב שמסמל את העם.

    כתיבה
    1.בספר יהיה כתוב על יחסים בין הורים לילדים.
    2. פצפונת, מר פוגה, העלמה אנדכט, ברטה, גוטפריד קלפרבין והכלב .
    3. הסוגיה היא שלא מענין את האמא מפצפונת ומהאבא, הוכחה: "האישה הזאת היא ביכלל לא דואגת לבעלה , אז למה התחתנה איתו".
    4. אני מתחברת לדמות של אבא של פצפונת, כי הוא דואג לה והאמא לא.

    השבמחק
  17. כתיבה:
    1.הורים וילדים וקרא לא קרא
    2.האדון המנהל פוגה, פצפונת, העלמה אנדכט, ברטה השמנה, גוטפריד קלפרבין,ופיפקה
    3.הסוגיה המרכזית היא שלפצפונת יש סוד שהיא לא רוצה שאבא שלה יגלה אותו

    השבמחק
  18. 1. קונפליקט בין עשירים ועניים, קונפליקט בין אנטון לפיצפונת
    2. הדמויות הן: אנטון, פיצפונת, הולק הנהג, המנהל פוגה, חברות של פצפונת, ברמזר.
    3. הבעיה בפרק זה היא שמר ברמזר לא יודע מצבה של אימו של אנטון ובגלל זה הוא מרוכז בלימודים. צטוט: "מר ברמזר אמר: "רק אל תכעסי כל כך למה הוא לא ספר לי את כל זה בעצמו?"

    השבמחק